سنگ بتن پلیمری چیست؟

سنگ بتن پلیمری چیست؟
سنگ بتن پلیمری یا سنگ مصنوعی

سنگ پلیمری که سنگ مهندسی، سمنت پلاست و یا سیمان پلیمری نامیده می شود نوعی سنگ مصنوعی است که با استفاده از مواد نانو و ترکیبات پلیمری ساخته می شود.

افزودن مواد نانو به سنگ های طبیعی و ایجاد فرایند پلیمریزاسیون منجر به تغییر ساختار سیمان و سایر مواد معدنی می شود. در اثر کریستاله شدن سیمان، شبکه ای بلورین حاصل می گردد. این شبکه از ویژگی هایی نظیر آب گریزی، پیوستگی سطحی، مقاومت فشاری بالا و استحکام برخوردار است.

این نوع سنگ جز مصالح نوین ساختمانی است و بر پایه استفاده از بتن سیمانی ساخته می شود. ساختار پلیمری و مواد افزودنی در این سنگ ها باعث چسبندگی بین اجزا می شود و مقاومت این نوع مصالح را بالا می برد.

همچنین رنگ آن ها از رنگانه های اکسید آهن ساخته می شود و در برابر مواد قلیایی و تابش اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است. این سنگ مصنوعی با تراکم بسیار بالا نوعی بتن خود متراکم است که تراکم آن از فرآیند پلیمریزاسیون و ویبره حاصل می شود.

موادی نظیر سیمان، سنگدانه ها، ماسه، روان کننده ها، آب و رنگدانه های شیمیایی در ساخت این محصول مورد استفاده قرار می گیرند که در کنار یکدیگر منجر به تقویت خواص سنگ خواهند شد.

..
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد